Daniela Reis

About me

Sometimes I could start painting and never finish, there is always another canvas, a character, a story, a brushstroke of color that requires taking shape.
It is an infinite process of creation and transformation, in a rhythm of correspondence between the world that inhabits me and the outside.
I am interested in exploring a side of the experience that goes beyond the immediate relationship with objects, physicality and the flesh itself.
I compulsively paint several works simultaneously and it's curiosity, urgency and pleasure that guide my rhythm.
I am strongly influenced by what I read and my personal experiences.

PT
Por vezes podia começar a pintar e não mais acabar, há sempre mais uma tela, uma personagem, uma história, um pincelada de cor que exige tomar forma.
É um processo de criação e transformação infinito, numa ritmicidade de correspondência entre o mundo que me habita e o exterior.
Interessa-me explorar um lado da vivência que está para além da relação imediata com os objectos, da fisicalidade e da própria carne.
Pinto de forma compulsiva várias obras em simultâneo. Planeio pouco o trabalho em atelier pois é a curiosidade, a urgência e o prazer que pautam o meu ritmo.
Sou fortemente influenciada pelo que leio e pelas minhas experiências pessoais.


Education

2015 –  Master Degree in Painting, at the Faculty of Fine Arts of Lisbon A question I don't know how to answer: thinking about painting in the light of Pasolini's Theorem – Thesis Advisor Professor Tomás Maia

2010 – Post-Graduation in Leadership Training and Team Development at ISPA [Higher Institute of Applied Psychology]

2004 – Degree in Painting, at the Faculty of Fine Arts of Lisbon

Pedagogic training at the Calouste Gulbenkian Foundation: "First Look Course" - Professor Eurico Gonçalves

Pedagogic training at the Calouste Gulbenkian Foundation: "Plastic Expressions Course, Space and Creativity" - Professor Helena Carqueijeiro

Complementary Artistic Formation: "Artistic Development Program" with the Plastic Artist Marta Wengorovius

Painting course at The National Society of Fine Arts in Lisbon

Workshop on glass techniques at The Faculty of Fine Arts of Lisbon

2021 – O Silêncio e a Multidão – Espaço Atmosfera M da Associação Mutualista MontepioLisboa, Portugal

2021 Not the whole body is flesh – [with the support of Instituto Camões] – India International Center, New Delhi, India

2017 Cocoon – [with the support of Embaixada de Portugal em Marrocos] – Itinerant exhibiton in Casablanca, Essaouira & El Jadida, Marrocos

2017 A sombra domesticadaGaleria Acervo – Lisboa, Portugal

2014 Casa do Alentejo – Lisboa, Portugal

2013 Centro de Artes de Sines – Sines, Portugal

2013Estórias para Musicar Sonhos – A Mimosa da Lapa – Lisboa, Portugal

2013 – Hotel Londres – Estoril, Portugal

2013 Hotel Golf Mar – Porto Novo, Portugal

2013  A noite é imensa e já não tem ruídos – Be|bel Bistro – Lisboa, Portugal

2012 Enquanto Fico no Escuro a Ouvir os Passos – Junta de Freguesia de Carnide, Lisboa, Portugal

2011 Compilação de Beijos e Pardais em Dias de Sol – Be|bel Bistro – Lisboa, Portugal

2011 A Eternidade e Um DiaBiblioteca Orlando Ribeiro – Lisboa, Portugal

2003 Serviços Sociais do Ministério das Finanças (SOFE) – Lisboa, Portugal

2002 – E agora? Agora ainda nãoAssociação Guilherme Cossoul – Lisboa, Portugal

2001 Poeira de Estrelas Associação Guilherme Cossoul – Lisboa, Portugal

2000 Junta de Freguesia de Carnide – Lisboa, Portugal

2021 – Exposição Prémio Internacional de Artes Plásticas, Cidade da Guarda – Museu da Guarda – Guarda, Portugal

2021 6ª Bienal Internacional de Arte de Espinho – Museu Municipal de Espinho – Espinho, Portugal

2021 ETHOS – Atelier Galeria Cheila Peças – Alcobaça, Portugal

2021 RE\VERSO – [Daniela Reis + WR3AD1NG D1GIT5] – COVID-19 E-Lit Exhibition Electronic Literature Knowledge Base – University of Bergen, Norway

2021 RE\VERSO – [Daniela Reis + WR3AD1NG D1GIT5]

2020 Art in quarantineWR3AD1NG D1GIT5

2020 The Q Collective

2016 In good hands ISEG  – Galeria Acervo, Lisboa

2016 30×30 – Galeria Acervo – Lisboa, Portugal

2016 Não sei quantas almas tenho – Galeria Acervo – Lisboa, Portugal

2013 –  Caixa para Musicar Sonhos na Exposição colectiva “100 Pontos à Vista” no espaço público – Carnide, Lisboa, Portugal

2013 Intervenção Mural Colectiva – Galeria Nómada inserida no projecto NAVE – Carnide, Lisboa, Portugal

2006ProjectoA Mulher Verde Mãe", Centro Cultural Gil Vicente, Sardoal, Portugal

2006ProjectoA Mulher Verde Mãe", Veiros, Estremoz, Portugal

2005ProjectoA Mulher Verde Mãe", Centro Cultural e Desporto da Direcção Geral dos Impostos, Lisboa, Portugal

2004Ministério das Finanças, Lisboa, Portugal

2001Junta de Freguesia de Carnide, Lisboa, Portugal

2001 – Exposição associada à peça “Mar me  quer" de Mia Couto (Produção Teatro Meridional) – Teatro Taborda, Lisboa, Portugal

1999Baile – Maçussa, Azambuja, Portugal

1999 – Associação Guilherme Cossoul – Lisboa, Portugal

1998Casa/Museu Mestre João da Silva – Lisboa, Portugal

1997Baile – Maçussa, Azambuja, Portugal

2021 – "O Silêncio e a Multidão" - Livro de Artista – 1ª Edição de 50 exemplares numerados, de Daniela Reis

2021 – Book Cover A Palavra que Resta - 1ª Edição,  de Stênio Gardel, Companhia das Letras

2015 – Le Monde Diplomatique, Nº 109

201470 Cavaquinhos 70 Artistas, Associação Cultural Museu do Cavaquinho

2013DELÍRIO – Para Além Das Fronteiras do Tempo e do Espaço (Manifesto Précaliptico) de Pedro Virgílio Cunha

2018 –  CCB: digital scenarios for Aladdin – Ana Kohler Dance Company

2018 –  Amélia Rey Colaço Theater: Um Forte Cheiro a Maçã – directed by Tiago Fernandes, written by Pedro Eiras [Companhia de Actores]

Collections

2018 –  Official Portraits of the Presidents of the Portuguese Red Cross Dr. Francisco George & Dr. Luís Barbosa. On permanent display at the Portuguese Red Cross Museum – Lisboa, Portugal

crossmenu
error: Content is protected