Sometimes I could start painting and never finish, there is always another canvas, a character, a story, a brushstroke of color that requires taking shape. PT
It is an infinite process of creation and transformation, in a rhythm of correspondence between the world that inhabits me and the outside.
I am interested in exploring a side of the experience that goes beyond the immediate relationship with objects, physicality and the flesh itself.
I compulsively paint several works simultaneously and it's curiosity, urgency and pleasure that guide my rhythm.
I am strongly influenced by what I read and my personal experiences.
Por vezes podia começar a pintar e não mais acabar, há sempre mais uma tela, uma personagem, uma história, um pincelada de cor que exige tomar forma.
É um processo de criação e transformação infinito, numa ritmicidade de correspondência entre o mundo que me habita e o exterior.
Interessa-me explorar um lado da vivência que está para além da relação imediata com os objectos, da fisicalidade e da própria carne.
Pinto de forma compulsiva várias obras em simultâneo. Planeio pouco o trabalho em atelier pois é a curiosidade, a urgência e o prazer que pautam o meu ritmo.
Sou fortemente influenciada pelo que leio e pelas minhas experiências pessoais.
2015 – Master Degree in Painting, at the Faculty of Fine Arts of Lisbon A question I don't know how to answer: thinking about painting in the light of Pasolini's Theorem – Thesis Advisor Professor Tomás Maia 2010 – Post-Graduation in Leadership Training and Team Development at ISPA [Higher Institute of Applied Psychology] 2004 – Degree in Painting, at the Faculty of Fine Arts of Lisbon Pedagogic training at the Calouste Gulbenkian Foundation: "First Look Course" - Professor Eurico Gonçalves Pedagogic training at the Calouste Gulbenkian Foundation: "Plastic Expressions Course, Space and Creativity" - Professor Helena Carqueijeiro Complementary Artistic Formation: "Artistic Development Program" with the Plastic Artist Marta Wengorovius Painting course at The National Society of Fine Arts in Lisbon Workshop on glass techniques at The Faculty of Fine Arts of LisbonEducation
Atelier in Lisbon, Portugal Art history, painting and drawing teacher in private and regular schools
2020 – Not the whole body is flesh – [with the support of Instituto Camões] – India International Center, New Delhi, India 2017 – Cocoon – [with the support of Embaixada de Portugal em Marrocos] – Itinerant exhibiton in Casablanca, Essaouira & El Jadida, Marrocos 2017 – A sombra domesticada – Galeria Acervo – Lisboa, Portugal 2014 – Casa do Alentejo – Lisboa, Portugal 2013 – Centro de Artes de Sines – Sines, Portugal 2013 – Estórias para Musicar Sonhos – A Mimosa da Lapa – Lisboa, Portugal 2013 – Hotel Londres – Estoril, Portugal 2013 – Hotel Golf Mar – Porto Novo, Portugal 2013 – A noite é imensa e já não tem ruídos – Be|bel Bistro – Lisboa, Portugal 2012 – Enquanto Fico no Escuro a Ouvir os Passos – Junta de Freguesia de Carnide, Lisboa, Portugal 2011 – Compilação de Beijos e Pardais em Dias de Sol – Be|bel Bistro – Lisboa, Portugal 2011 – A Eternidade e Um Dia – Biblioteca Orlando Ribeiro – Lisboa, Portugal 2003 – Serviços Sociais do Ministério das Finanças (SOFE) – Lisboa, Portugal 2002 – E agora? Agora ainda não – Associação Guilherme Cossoul – Lisboa, Portugal 2001 – Poeira de Estrelas – Associação Guilherme Cossoul – Lisboa, Portugal 2000 – Junta de Freguesia de Carnide – Lisboa, Portugal
2021 – ETHOS – Atelier Galeria Cheila Peças – Alcobaça, Portugal 2021 – RE\VERSO – [Daniela Reis + WR3AD1NG D1GIT5] – COVID-19 E-Lit Exhibition Electronic Literature Knowledge Base – University of Bergen, Norway 2021 – RE\VERSO – [Daniela Reis + WR3AD1NG D1GIT5] 2020 – Art in quarantine – WR3AD1NG D1GIT5 2020 – The Q Collective 2016 – In good hands – ISEG – Galeria Acervo, Lisboa 2016 – 30×30 – Galeria Acervo – Lisboa, Portugal 2016 – Não sei quantas almas tenho – Galeria Acervo – Lisboa, Portugal 2013 – Caixa para Musicar Sonhos na Exposição colectiva “100 Pontos à Vista” no espaço público – Carnide, Lisboa, Portugal 2013 – Intervenção Mural Colectiva – Galeria Nómada inserida no projecto NAVE – Carnide, Lisboa, Portugal 2006 – Projecto “A Mulher Verde Mãe", Veiros, Estremoz, Portugal 2005 – Centro de Cultura e Desporto da Direcção Geral dos Impostos, Lisboa, Portugal 2004 – Ministério das Finanças, Lisboa, Portugal 2001 – Junta de Freguesia de Carnide, Lisboa, Portugal 2001 – Exposição associada à peça “Mar me quer" de Mia Couto (Produção Teatro Meridional) – Teatro Taborda, Lisboa, Portugal 1999 – Baile – Maçussa, Azambuja, Portugal 1999 – Associação Guilherme Cossoul – Lisboa, Portugal 1998 – Casa/Museu Mestre João da Silva – Lisboa, Portugal 1997 – Baile – Maçussa, Azambuja, Portugal
2021 – Book Cover A Palavra que Resta - 1ª Edição, de Stênio Gardel, Companhia das Letras 2015 – Le Monde Diplomatique, Nº 109 2014 – 70 Cavaquinhos 70 Artistas, Associação Cultural Museu do Cavaquinho 2013 – DELÍRIO – Para Além Das Fronteiras do Tempo e do Espaço (Manifesto Précaliptico) de Pedro Virgílio Cunha
2018 – CCB: digital scenarios for Aladdin – Ana Kohler Dance Company 2018 – Amélia Rey Colaço Theater: Um Forte Cheiro a Maçã – directed by Tiago Fernandes, written by Pedro Eiras [Companhia de Actores]
2018 – Official Portraits of the Presidents of the Portuguese Red Cross Dr. Francisco George & Dr. Luís Barbosa. On permanent display at the Portuguese Red Cross Museum – Lisboa, PortugalCollections